Trudności wychowawcze rodzin zastępczych - dzieci i młodzież z zachowaniami agresywnymi. Diagnoza i praca terapeutyczna.

Dodane Piątek, 22 Grudnia 2017, 11:56:40, ID ogłoszenia: 18541
390 zł
Trudności wychowawcze rodzin zastępczych - dzieci i młodzież z zachowaniami agresywnymi. Diagnoza i praca terapeutyczna.
Wyświetleń: 449

Opis ogłoszenia Trudności wychowawcze rodzin zastępczych - dzieci i młodzież z zachowaniami agresywnymi. Diagnoza i praca terapeutyczna.

Trudności wychowawcze rodzin zastępczych - dzieci i młodzież z zachowaniami agresywnymi. Diagnoza i praca terapeutyczna.

Terminy szkolenia: 12.01.2018
Liczba dni szkolenia: 1
Godziny zajęć: 09:00-16:-00
Miejsce szkolenia: Sale dydaktyczne DCP

Uczestnicy szkolenia zapoznają się z definicją agresji oraz głównymi teoriami wyjaśniającymi źródło agresji, poznają specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowania agresywne pojawiające się u dzieci przysposobionych w takich rodzinach.


Program szkolenia:
1. Diagnoza istniejącego systemu wsparcia dziecka i rodziny szczególnie pod katem pracy z dzieckiem agresywnym
2. Przejawy zachowań agresywnych
3. Główne teorie wyjaśniające źródło agresji
a) Teoria instynktów
b) Teoria frustracji
c) Teoria społecznego uczenia się
4. Formy agresji i mechanizmy powstawania zachowań agresywnych
5. Źródła zachowań agresywnych wśród dzieci – czynniki ryzyka:
a) Czynniki biologiczne
b) Czynniki środowiskowe- rodzina, szkoła, grupa rówieśnicza, media
6. Czynniki chroniące przed występowaniem zachowań agresywnych
7. Przykłady działań rodziców i opiekunów prowadzące do osłabiania lub niwelowania zachowań agresywnych u dzieci i młodzieży
8. Omówienie zasad komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych
9. Metody interwencyjne i długoterminowe w pracy z dzieckiem z zachowaniami agresywnymi
a) Interwencja w sytuacjach zachowań agresywnych i przemocowych
10. Przegląd interwencyjnych oraz długoterminowych metod pracy z dzieckiem z zachowaniami agresywnymi zaburzeniami więzi
a) Trauma wczesnodziecięca jako przyczyna zachowań agresywnych i aspołecznych
11.Zachowania agresywne w kontekście procesu przeżywania żalu po stracie przez dziecko umieszczone w pieczy zastępczej
a) etapy przeżywania żalu po stracie, charakterystyczne zachowania dzieci i młodzieży
b) pomoc psychologiczna
12. Praca z rodziną biologiczną dziecka przejawiającego zachowania agresywne
13. Rzeczywistość psychologiczna dziecka umieszczonego w pieczy zastęczej – długoterminowe metody pomocy dziecku przejawiającemu zachowania agresywne
a) Przyczyny agresywnych zachowań dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej
b) Trudności adaptacyjne w rodzinie zastępczej jako jedna z przyczyn zachowań agresywnych dziecka
14. Deficyty z obszaru więzi emocjonalnych dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej jako przyczyna zachowań agresywnych
a) Schemat powstawania więzi
b) Rodzaje więzi
c) Przyczyny zakłóceń w budowaniu więzi
d) RAD (Reactive Attachment Disorder) – zespół reaktywnego zaburzenia więzi, depresja analkoniczna. Objawy u dzieci i młodzieży. Pomoc psychologiczna
e) Konflikty lojalności
f) Więź dziecka z opiekunem zstępczym jako czynnik chroniący przed występowaniem zachowań agresywnych
15. Wsparcie dla rodzin zastępczych. Standardy postępowania
a) Przygotowanie rodziny naturalnej i dzieci do umieszczenia w rodzinie zastępczej
b) Przygotowanie dziecka z placówki do umieszczenia w rodzinie zastępczej
c) Przygotowanie i wspieranie rodzin zastępczych
d) Warunki kierowania dzieci do rodzin zastępczych
e) Objęcie szkoleniem, pomocą i wsparciem rodziny zastępcze spokrewnione

Szczegółowy program szkolenia dostępny na naszej stronie internetowej: www.dcp.wroclaw.pl lub info@dcp.wroclaw.pl. Zapisy online dostępne na stronie internetowej lub pod numerem telefonu 71 332 36 70.

Opis ogłoszenia - Trudności wychowawcze rodzin zastępczych - dzieci i młodzież z zachowaniami agresywnymi. Diagnoza i praca terapeutyczna.

Trudności wychowawcze rodzin zastępczych - dzieci i młodzież z zachowaniami agresywnymi. Diagnoza i praca terapeutyczna.

Terminy szkolenia: 12.01.2018
Liczba dni szkolenia: 1
Godziny zajęć: 09:00-16:-00
Miejsce szkolenia: Sale dydaktyczne DCP

Uczestnicy szkolenia zapoznają się z definicją agresji oraz głównymi teoriami wyjaśniającymi źródło agresji, poznają specyfikę funkcjonowania rodzin zastępczych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowania agresywne pojawiające się u dzieci przysposobionych w takich rodzinach.


Program szkolenia:
1. Diagnoza istniejącego systemu wsparcia dziecka i rodziny szczególnie pod katem pracy z dzieckiem agresywnym
2. Przejawy zachowań agresywnych
3. Główne teorie wyjaśniające źródło agresji
a) Teoria instynktów
b) Teoria frustracji
c) Teoria społecznego uczenia się
4. Formy agresji i mechanizmy powstawania zachowań agresywnych
5. Źródła zachowań agresywnych wśród dzieci – czynniki ryzyka:
a) Czynniki biologiczne
b) Czynniki środowiskowe- rodzina, szkoła, grupa rówieśnicza, media
6. Czynniki chroniące przed występowaniem zachowań agresywnych
7. Przykłady działań rodziców i opiekunów prowadzące do osłabiania lub niwelowania zachowań agresywnych u dzieci i młodzieży
8. Omówienie zasad komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych
9. Metody interwencyjne i długoterminowe w pracy z dzieckiem z zachowaniami agresywnymi
a) Interwencja w sytuacjach zachowań agresywnych i przemocowych
10. Przegląd interwencyjnych oraz długoterminowych metod pracy z dzieckiem z zachowaniami agresywnymi zaburzeniami więzi
a) Trauma wczesnodziecięca jako przyczyna zachowań agresywnych i aspołecznych
11.Zachowania agresywne w kontekście procesu przeżywania żalu po stracie przez dziecko umieszczone w pieczy zastępczej
a) etapy przeżywania żalu po stracie, charakterystyczne zachowania dzieci i młodzieży
b) pomoc psychologiczna
12. Praca z rodziną biologiczną dziecka przejawiającego zachowania agresywne
13. Rzeczywistość psychologiczna dziecka umieszczonego w pieczy zastęczej – długoterminowe metody pomocy dziecku przejawiającemu zachowania agresywne
a) Przyczyny agresywnych zachowań dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej
b) Trudności adaptacyjne w rodzinie zastępczej jako jedna z przyczyn zachowań agresywnych dziecka
14. Deficyty z obszaru więzi emocjonalnych dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej jako przyczyna zachowań agresywnych
a) Schemat powstawania więzi
b) Rodzaje więzi
c) Przyczyny zakłóceń w budowaniu więzi
d) RAD (Reactive Attachment Disorder) – zespół reaktywnego zaburzenia więzi, depresja analkoniczna. Objawy u dzieci i młodzieży. Pomoc psychologiczna
e) Konflikty lojalności
f) Więź dziecka z opiekunem zstępczym jako czynnik chroniący przed występowaniem zachowań agresywnych
15. Wsparcie dla rodzin zastępczych. Standardy postępowania
a) Przygotowanie rodziny naturalnej i dzieci do umieszczenia w rodzinie zastępczej
b) Przygotowanie dziecka z placówki do umieszczenia w rodzinie zastępczej
c) Przygotowanie i wspieranie rodzin zastępczych
d) Warunki kierowania dzieci do rodzin zastępczych
e) Objęcie szkoleniem, pomocą i wsparciem rodziny zastępcze spokrewnione

Szczegółowy program szkolenia dostępny na naszej stronie internetowej: www.dcp.wroclaw.pl lub info@dcp.wroclaw.pl. Zapisy online dostępne na stronie internetowej lub pod numerem telefonu 71 332 36 70.